Terapia ręki
Służy podnoszeniu sprawności grafomotorycznej.
Przeznaczona jest dla dzieci, które:
- Mają trudności szkolne z powodu niskiego poziomu czynności grafomotorycznych (techniki i tempa pisania, nieczytelnego pisma, problemy z nauką przedmiotów, których opanowanie wymaga sprawności manualnej: geometria, prace techniczne itp.)
- Niechętnie podejmują czynności manualne (rysowanie, lepienie z plasteliny, manipulacja drobnymi przedmiotami) i samoobsługowe (zapinanie guzików, wiązanie sznurowadeł itp.)
- Mają zaburzenia napięcia mięśniowego (obniżony lub podwyższony tonus mięśniowy)
- Wykazują problemy z koordynacją obu rąk lub ogólną koordynacją wzrokowo - ruchową
- Zbyt wolno lub zbyt szybko i niedbale wykonują czynności manualne
- Niechętnie dotykają nowych faktur
- Same dostarczają sobie silnych bodźców dotykowych, bądź domagają się tego (np. uciskanie dłoni, siadanie na nich, zaciskanie dłoni na przedmiotach lub uderzanie nimi