Dla dzieci:
- mających trudności szkolne (trudności z czytaniem , pisaniem, ortografią, trudności z koncentracją uwagi),
- wykazujących opóźnienia w rozwoju mowy, rozwoju ruchowym,
- z grupy ryzyka (zagrożona ciąża, obciążenia okołoporodowe, cesarskie cięcie, wcześniactwo, czynniki dziedziczne) jako działanie profilaktyczne, które podjęte we wczesnym okresie rozwoju dziecka zmniejsza lub eliminuje ryzyko wystąpienia zaburzeń integracji sensorycznej,
- z nadpobudliwością psychoruchową (adhd),
- z zaburzeniami uwagi (add),
- z upośledzeniem umysłowym ,
- z zespołem downa,
- z autyzmem,
- z zespołem aspergera,
- z mpdz (mózgowe porażenie dziecięce),
- z kruchym chromosomem x.
- dzieci z trudności w uczeniu się
- autyzm
- adhd
- bez stwierdzonych chorób, a przejawiających niepokojące zachowania
Na rysunku poniżej przedstawione są niektóre z objawów zaburzeń integracji sensorycznej.